KMETIJA PLEŠKO: PAPRIKA, SOLATA, RADIČ, MLADI ČESEN, OKROGLI PARADIŽNIK IN BUČKE
Na manjši vzpetini nad Otočcem boste našli kmetijo Pleško, kjer se s kmetijstvom ukvarjajo že od nekdaj. Pred okrog četrt stoletja so opustili živinorejo in začeli s sadovnjaki, v katerih so pridelovali hruške in jabolka, nato pa so se posvetili vzgoji sadik, ki so ji z leti dodali pridelavo zelenjave. Njihova kmetija zdaj obsega osem hektarjev površin za zelenjavo in dva hektarja za sadje, najbolj ponosni pa so na svojo tehnologijo pridelovanja brez fitofarmacevtskih sredstev. »Na področju biološke zaščite delamo vse, kar lahko – ne uporabljamo kemikalij in vse je naravno,« ponosno pravi Pleško, vodja kmetije Pleško. Zaradi velike površine, pokrite z rastlinjakom, lahko ponudijo pridelke skozi vse leto. Ukvarjajo se z integrirano pridelavo, kar pomeni, da jim strokovni sodelavci priporočajo, kaj lahko uporabljajo in kaj jim odsvetujejo. Poleg tega na kmetiji petkrat letno vzamejo tudi vzorce, s katerimi potrjujejo uporabo naravnih gnojil in biološko zaščito. V delo je vpeta celotna družina, saj verjamejo v moč skupne volje in tradicijo.
Sodelovanje z Lidlom
Prijava v novo sezono Lojtr’ce domačih je bila za njih velika preizkušnja in izziv, saj so želeli videti, ali so dovolj močni in veliki, da bi z njimi sodelovala tako velika trgovska veriga, kot je Lidl Slovenija. Zmaga v izboru in posledično potrditev sodelovanja je zanje dokaz, da delajo v pravi smeri. »Sam sem zelo zadovoljen že s tem, da smo bili sploh sprejeti. To je zame največji napredek, karkoli bo temu sledilo, pa bo moje zadovoljstvo samo še okrepilo in veselimo se vsega, kar prihaja,« pravi Pleško. Na kmetiji se trudijo kupcem ponuditi široko izbiro pridelkov, saj verjamejo, da je treba stranki nakup olajšati – ponuditi vse na enem mestu. Na Lidlovih policah bodo kupci tako lahko našli več pridelkov, ki jih ponuja kmetijo Pleško – papriko, radič, solato in paradižnik.
Izzivi kmetijstva
Kupci se vse bolj nagibajo k svežim pridelkom, cenijo domačnost in slovenski izvor. Spremljanje trendov in sprememb na trgu je vse težje, saj se potrebe in želje kupcev nenehno spreminjajo in od pridelovalcev zahtevajo izboljšave in napredek. »Ljudje so čedalje bolj nagnjeni k domačim produktom, čedalje bolj cenijo domačo in naravno pridelavo ter svežino pridelka. Če jim bomo to dostavili, bodo zadovoljni in zadovoljen kupec se vrača,« je prepričan Pleško, ki pravi, da so ravno stranke tiste, ki ga vedno znova motivirajo, da poskusi kaj novega.